OLKA-valmennus sairaalavapaaehtoiselle

OLKA-valmennus on yhden kerran mittainen valmennus kaikille OLKAn sairaalavapaaehtoisille. Sairaalavapaaehtoisena voi olla seuraavissa tehtävissä:

• aula-avustaja
  • lukukaveri
  • leikkikaveri
  • vertaistukija (vertaistukijat käyvät lisäksi vertaistukijavalmennuksen)

Huomioithan, että vapaaehtoisilla tulee olla tuhkarokko- ja vesirokkorokotukset otettuna tai taudit sairastettuna ensimmäiseen vapaaehtoisvuoroon mennessä. Lisäksi sairaalassa toimivilta vapaaehtoisilta edellytetään influenssarokotteen ottamista vuosittain. Sairaalavapaaehtoisilta edellytetään täyttä koronarokotesarjaa, oma henkilökohtainen rokotusaikataulu huomioiden (2-3 rokotetta).

Lasten parissa toimivilta vapaaehtoisilta tarkistetaan rikosrekisteriote. OLKA hakee otetta vapaaehtoisen suostumuksella ja se on vapaaehtoiselle maksuton.

Syksyn 2024 valmennukset

Hyvinkään sairaalassa ti 10.9. klo 13-17

Hakuaika päättyy 2.9. ja lähetämme kutsun valmennukseen valituille viimeistään 3.9.

Valmennuksen sisältö: Mikä OLKA on, sairaalahygienia vapaaehtoisille, vapaaehtoistoiminta OLKAssa, kohtaaminen sairaalassa.

Hae mukaan tästä

Järvenpään HUS Psykiatrian poliklinikan tiloissa ti 17.9. klo 13-17

Koulutukseen osallistuneet voivat toimia vapaaehtoisena mm. Hyvinkään sairaalassa, HUS psykiatrian poliklinikalla ja Järvenpään JUSTin toimipisteissä.

Hakuaika päättyy 10.9. ja lähetämme kutsun valmennukseen valituille viimeistään 11.9.

Hae mukaan tästä

Lisätietoja:
OLKA-koordinaattori, Ulrika Seppänen da Costa
ulrika.sdacosta@yhdistysverkosto.net p.045 1384262

Hyvinkään sairaalan yhteyshenkilö, Outi Nurminen, olkahyvinkaa@hus.fi p.019 4587 2205